Hollandse Zorg Groep

Persoonsalarmering

Persoonsalarmering

U woont zelfstandig in uw eigen woning en dat wilt u graag blijven doen. Toch kunnen er onverwachte momenten zijn waarop u acuut hulp nodig heeft. Bijvoorbeeld als u thuis bent gevallen, of als u plotseling duizelig wordt of ineens geen woord meer kunt uitbrengen. Dán wilt u de zekerheid dat u iemand kunt waarschuwen, zo snel mogelijk. Persoonsalarmering biedt deze veiligheid.

Met één druk op de knop van een halskoord, armband of alarmeringstoestel kunt u in en om het huis altijd hulp inschakelen als dat nodig is. Als u alarm slaat, komt uw oproep binnen bij de zorgcentrale (meldkamer). Daar wordt bekeken wie het beste naar u toe kan komen: uw eigen contactpersoon of een medische hulpdienst.

Sociale Persoonsalarmering

Sociale personenalarmering is voor iedereen beschikbaar. Als u een abonnement afsluit, dan geeft u een aantal contactpersonen door die de zorgcentrale voor u inschakelt bij een alarmoproep. Is het mogelijk dat uw buren, bekenden, familie of naasten een helpende hand bieden? Mocht de eerste contactpersoon niet bereikbaar zijn, dan wordt een tweede of zelfs een derde contactpersoon ingeschakeld. Indien de situatie hierom vraagt, zullen medische hulpdiensten worden ingeschakeld. Op die manier blijft u verzekerd van hulp als dat nodig is.

Professionele alarmopvolging

Bij professionele persoonsalarmering wordt bij een alarmoproep contact gezocht met een professional van de Hollandse Zorg Groep. Om deze dienst te kunnen ontvangen, dient u of zorg te krijgen van de Hollandse Zorg Groep of u dient lid te zijn van de Hollandse Zorg Groep.

Heeft u vragen? Neem dan contact op via telefoonnummer 085 – 130 99 00.

Ontvangt u zorg van een andere zorgaanbieder dan de Hollandse Zorg Groep? Bespreek uw situatie en wensen dan met uw eigen zorgaanbieder.